MINI.png

ערכה לבנייה עצמית של גלשן עץ חלול

גלשן סופר מהיר, מציף וקומפקטי. מושלם לגלי קיץ. single ל-double concave שעובד מעולה עם היותו twin fin.

1400 ש״ח

(מחיר הרצה ל5 הראשונים 1000 ש״ח)

תודה, נחזור אליך בהקדם

להזמנה טלפונית 054-3140145

הקדמה שכדאי לכם לקרוא

היי, ואיזה כיף שרכשתם או שאתם מתעניינים בערכת הבנייה שלנו.

מטרת הערכה היא לאפשר לכם לבנות גלשן עץ חלול בביתכם עם מינימום כלים אפשרי. 

המדריך יקח אתכם שלב אחרי שלב עד לשלב השייפינג הסופי של הגלשן שלאחריו יהיה לכם גלשן שמוכן לציפוי והתקנת פלאגים.

מומלץ לקרוא את המדריך במחשב ולא בטלפון, כך שתוכלו לראות את כל השלבים זה לצד זה. תוכלו להעזר בתמונות גם בזמן אמת, בתהליך העבודה, מהטלפון שלכם. בעתיד הקרוב נצרף גם קובץ להדפסה עם כל המידע, כך שתוכלו לקחת את ההוראות אתכם גם ב Hard Copy. 

 

מבחינת תהליך העבודה עם המדריך, ההמלצה שלנו היא שלפני כל שלב ( שלרוב כולל גם הדבקה) תקראו את כל ההוראות (של אותו שלב), וודאו שיש לכם את כל הציוד הנדרש ושהבנתם את רצף התהליכים. ורק לאחר מכן להתחיל ולעבוד. 

 אחרי כל הדבקה יש לתת לדבק זמן ייבוש. בזמן הזה לא נוגעים בכליבות ובגלשן וניתן לשבת, לקרוא ולהתכונן לשלב הבא.

אם אתם רוצים אפשר גם לרווח מאוד בין שלב לשלב ולבנות את הגלשן על פני תקופה ארוכה, בקצב שלכם.

בניית גלשן זו משימה כיפית ומשמחת, אבל לא תמיד פשוטה. יש סיכוי שלא הכל ילך לכם בקלות ובדיוק כפי שרשום ומצולם במדריך. הכי חשוב, לא להתייאש. גם הבעיות הן חלק מהאתגר ומהסיפוק שבבניית גלשן עץ. כל דבר הוא בר תיקון במיוחד כשמדובר בחומר גלם מאוד סלחני כמו עץ.

מצורפות לכם, יחד עם הקיט, מספר חתיכות עץ שנועדו כחומר לתיקונים, שיפוצים, מילויים וכדומה במידת הצורך. 

את ציפוי הגלשן - גלאסינג / glassing (פיברגלס ואפוקסי) והתקנת הפלאגים לחרבות ולליש תוכלו לתת לאיש מקצוע לבצע עבורכם או לעשות בעצמכם. קחו בחשבון שגלאסינג הוא תהליך מורכב ויש לקרוא מדריכים ולראות סרטוני הדרכה לפני ביצועו. 

הערכה כוללת את חלקי הגלשן, וחלקי שולחן הרוקר שיעזור לכם בבנייה. לכלים נוספים וחומרים שתזדקקו להם בתהליך הבניה הוספנו רשימת מכולת בהמשך המדריך ותצטרכו להצטייד בהם בהשאלה מחברים או ברכישה מה״טמבוריה״ הקרובה.

 

ניסינו לייצר בעבורכם חווית בניה פשוטה אך מאתגרת ומספקת ואנו מקווים שתהנו כמונו מהתהליך. המדריך יוביל אתכם שלב אחר שלב בעזרת טקסט ותמונות. במידה ונתקלתם בקושי להבין שלב זה או אחר מוזמנים לכתוב לנו כאן בצ׳אט, במייל או בפייסבוק ונענה במהרה. כמו כן, בכדי ללמוד ולשפר את המדריך נשמח להערות ולהצעות שלכם.

 

שיהיה בהצלחה ובהנאה.

 

רוקר - בית מלאכה לגלשני עץ.

A.  ארבע יח׳ המרכיבות שתי שדריות לשולחן רוקר

B.  קוביות חיבור לשולחן רוקר

C.  לוחות לחיזוק החיבורים של שולחן הרוקר 

D.  לוחות הצמדה לשולחן רוקר - 10 תחתון עבה, 10 עליון דק

E.  ברגים, אומים ופרפריות

F.  עשר צלעות

G.  שתי יח׳ המרכיבות שדרית מרכזית

H.  ארבע יח׳ המרכיבות שתי שדריות צדדיות

I.   לוחות לחיזוק החיבורים של השדריות 

J.  בלוק לחרטום ולזנב 

K.  שני ריילים פנימיים עם חורים

L.  שישה ריילים חיצוניים ללא חורים

M.  שתי פלטות מודבקות לתחתית ולחלק העליון (deck) של הגלשן

N.  שתי קוביות גדולות של EPS (קלקר) לחיבור ההכנה לפלאגים של החרבות וקוביה קטנה לשסתום אוויר 

O.  שסתום אוויר- בורג תושב וגומייה

הערכה כוללת
Artboard 1.png

A

B

D

E

G

H

F

J

C

I

K

L

M

N

O

שני סוגי הדבקים המשמשים אותנו בבניה הם:

  • דבק נגרים עמיד במים - ( titebond 3 , evostick או gorilla glue לבן )

  • ודבק פוליאוריטן - (gorilla glue בצבע דבש, selfix  או Soudal ) .

מספיק חצי ליטר מדבק הפוליאורטן  ואפילו פחות מדבק הנגרים.

סוגי הכליבות שניתן להשתמש בהן בבניה הם כליבות F או C קטנות ( גודל 15 או 20 ס''מ )  כליבות קפיץ שנפתחות כ-5 ס''מ , כליבות pvc שניתן להכין לבד בקלות ואפילו אטבי כביסה חזקים אם יש בנמצא.

  • סה״כ תזדקקו למינימום של  4 כליבות F/C 

  • ו-15 כליבות קפיץ.

כלים נוספים שיסייעו לכם:

  • עיפרון

  • סכין יפנית

  • מפסלת (לא חובה אבל עוזר)

  • מקצוע ידני (בלוק פליין)

  • מסור ידני או מסורית לעץ

  • בלוק שיוף וניירות שיוף גריט 100 ו-180

  • שולחן עבודה מרווח (אפשר להניח עליו קרטונים אם תרצו לשמור עליו

  • 2 חמורים / סטנדים לשולחן (לא חובה)

  • לשלב השייפינג תצטרכו לבנות לעצמכם מתקן (Shaping Stand) שיחזיק את הגלשן בזמן העבודה עליו. תוכלו למצוא תוכניות והסברים באינטרנט או לאלתר עם מה שתצליחו למצוא.

עוד כלים וחומרים שתצטרכו
מילון מונחים

זנב יונה - (Dove tail) שם של מחבר עץ מעולמות הנגרות המסורתית. סוג של מחבר שיניים בוא צד אחד (הזכר) משולש, ומזכיר זנב של ציפור. מכאן שמו.

שדריות וצלעות - החלקים המרכיבים את שלד הגלשן. השדרית (Stringer) רצה לאורכו של הגלשן ומכתיבה את צורת הרוקר (rocker) שלו. בגלשן שלנו 3 שדריות. הצלעות (Ribs) הן החלקים הקצרים של רוחב השלד. בגלשן שלנו 10 צלעות.

דק - (deck) סיפון הגלשן, הלוח העליון עליו עומדים או חותרים.

ריילים - צידי הגלשן. הריילים מקיפים את השלד, מחברים בין הזנב לחרטום ויוצרים מסגרת המספקת חוזק ועמידות לגלשן.

שולחן רוקר - אביזר המשמש לבניית גלשנים. תבנית המגדירה את הצורה של הגלשן ומאפשרת להניח עליה את חלקי הגלשן כך שיקבלו את הצורה הסופית המבוקשת. שולחן הרוקר שלנו מקל גם את מלאכת כליבת והדבקת החלקים השונים בגלשן.

שסתום - אוויר קר מתכווץ ואוויר חם מתרחב. כיוון שגלשן עץ חלול מלא באוויר, השסתום מאפשר לשחרר אוויר ולמנוע התנפחות וסדיקה של הגלשן. 

שייפינג - (Shaping).בגלשני קצף, הצורה הסופית של הגלשן מפוסלת מתוך גוש של חומר. בגלשן עץ חלול הצורה נבנית ונסמכת על השלד הפנימי. במקרה שלנו הפיסול, מתן הצורה ע״י החסרת חומר, נעשה רק על המסגרת החיצונית של הגלשן וע״י כך מעגל את הריילים ומביא את הגלשן לצורתו הסופית.

 

הדבקת חיבורי זנב יונה

 

כל הכבוד, אתם יוצאים לדרך. אנחנו יודעים שזה לא קל, אבל הנה אתם מתחילים. תקראו את כל החלק הראשון ״זנב יונה״ ורק אז תתחילו לעבוד. 

לשלב זה תצטרכו רק דבק נגרים ואת החלקים מתוך הערכה.

 
dove tail.png
חיבור זנב יונה

01/ 

הניחו לפניכם על שולחן נקי את כל החלקים שיש לחבר: A1-4, G1-2, H1-4

IMG_20200408_113517_edited.jpg
חיבור זנב יונה

04/

אם יש צורך בכך בעזרת קוביית עץ ופטיש אתם יכולים (בעדינות כדי לא לשבור את החלק) לאלץ אותם להכנס זה לזה.

IMG_20200408_113443.jpg
חיבור זנב יונה

02/

התחילו בצמד צורות אחד - מרחו דבק נגרים על עובי החומר של החלק הזכר (הבולט)

IMG_20200408_113557.jpg
חיבור זנב יונה

05/

מרחו דבק נגרים על לוח העץ המצורף לחיזוק החיבורים

IMG_20200408_113511.jpg
חיבור זנב יונה

03/

הכניסו אותו למקומו בנקבה של אותו הצמד - דאגו שהוא נכנס באופן מושלם.

(שימו לב, שהחלקים צריכים להיות הפוכים - כלומר הסימון A1 לדוגמא יפנה אליכם בעוד שבחתיכה A2 שמתחברת אליו, הסימון יפנה כלפי השולחן)

IMG_20200408_113916.jpg
חיבור זנב יונה

06/

הצמידו עם כליבת קפיץ והניחו לייבוש. חזרו על כל השלבים עם שאר החלקים שיש לחבר בזנב יונה

 

הדבקת שולחן הרוקר

בשלב זה אתם בונים את השולחן שיעזור לכם בהמשך לכלוב את חלקי הגלשן יחד. תצטרכו מברגה או מקדחה, מספר ברגים, מקדח 10, כפפות ודבק PU. 

 
rocker table.png
שולחן רוקר

01/ 

בשלב זה תזדקקו לשתי השדריות (אלו עם התחתית הישרה) שחוברו בחיבור זנב יונה, שלושת הבלוקים, הלוחות העבים והדקים וברגי הפרפרית

IMG_20200409_115705.jpg
שולחן רוקר

04/ 

מדדו וסמנו את מרכז כל אחד מהמוטות העבים.

IMG_20200409_120450.jpg
שולחן רוקר

07/ 

המתינו לייבוש מלא של שולחן הרוקר.

IMG_20200409_114958.jpg
שולחן רוקר

02/ 

הניחו את הבלוקים המצורפים על משטח עבודה ישר וחברו את שתי השדריות זו לזו על ידי הברגה אל הבלוק במקומות המסומנים.

בידקו שהדפנות התחתונות הישרות נוגעות באופן מלא בשולחן העבודה שלכם.

IMG_20200409_115845.jpg
שולחן רוקר

05/ 

מרחו דבק בכל אחת מהמגרעות בחלקן העליון של שתי השדריות.

IMG_20200409_114332.jpg
שולחן רוקר

03/ 

קדחו חור בקוטר 10 מ''מ במרחק  כ-1 ס''מ מקצה כל לוח הצמדה עבה ודק (ניתן לקדוח דרך שניהם יחד)

IMG_20200409_115720.jpg
שולחן רוקר

06/ 

הניחו את לוחות ההצמדה העבים לפי המספור בחריצים (חלקם נכנסים בלחץ וחלקם בקלות יותר) עד שהם יושבים בקו אפס עם החלק העליון של השדרית תוך שמירה על כך שהסימון נמצא בין שתי השדריות והלוחות בולטים במרחק  שווה משני הצדדים.

 

חיבור הצלעות והשדריות (שלד הגלשן)

 

בשלב זה שלד הגלשן המורכב מלוחות אורך (שדריות) ורוחב (צלעות) מתחבר בצורת פאזל ומגדיר את נפח וצורת הגלשן. 

תזדקקו לכפפות, דבק PU, כליבות קפיץ, כפיס עץ למריחת הדבק ובלוקים להגבהה. 

 
ribs and stringers.png
שדריות וצלעות

01/ 

מקמו על השולחן מולכם את הצלעות לפי סדר עולה מ1 עד 10 כש1 היא הצלע הקרובה ביותר לזנב ו10 היא  הקרובה ביותר לחרטום. כמו כן, שימו גם את שלושת השידריות שחיברנו בזנב יונה. נתחיל בלחבר את הצלעות לשדרית המרכזית (הארוכה ביותר).

IMG_20200409_121150.jpg
שדריות וצלעות

04/ 

יתכן וחלק מהצלעות יכנסו בלחץ וחלק בקלות יותר. השחילו את הצלעות בעדינות והיכן שצריך סובבו מעט את הצלע תוך כדי השחלה כדי שתתישב במקומה עד הסוף.

IMG_20200409_122437.jpg
שדריות וצלעות

07/ 

היכן שהשדרית והצלע לא יושבות בקו אחד (כמו בתמונה הקודמת) שימו כליבות קפיץ על החיבור ביניהן כדי להשיב אותן למקומן.

IMG_20200409_120925.jpg
שדריות וצלעות

02/ 

על הצלעות, לפי סדר, מרחו דבק בחריץ האמצעי והשחילו את הצלעות לתוך החריצים בשדרית.

IMG_20200409_122002.jpg
שדריות וצלעות

05/ 

בגלל החלק השקוע (concave) בתחתית הגלשן, תצטרכו בשלב זה להגביה מעט את השדרית המרכזית ורק אז להשחיל את שתי השדריות הצדדיות במקומן, לאחר שתמרחו דבק בכל החריצים שלהן.

IMG_20200409_124613.jpg
שדריות וצלעות

08/ 

גם הקליבות המחזיקות את החיבורים האחוריים (לכיוון הזנב) יצטרכו הגבהה בשלב זה. (אפשר להשתמש בכל מיני חפצים שתמצאו בבית עטופים בניילון נצמד כדי שלא יתלכלכו מהדבק). המתינו כשעה וחצי לייבוש הדבק.

IMG_20200409_120953.jpg
שדריות וצלעות

03/ 

את הדבק מרחו, בעזרת פיית הבקבוק, לאורך החריץ כולו וגם מעליו משני הצדדים. ואז בעזרת כפיס עץ הכניסו את הדבק גם לחריץ עצמו.

IMG_20200409_121555.jpg
שדריות וצלעות

06/ 

שימו לב - הקפידו שכל הצלעות והשדריות מגיעות לאותו הגובה במישור העליון שלהן ואין סטיה כמו בתמונה. 

 

הדבקת החרטום והזנב

 

כעת נחבר בלוקים של עץ מלא לקצוות הגלשן. לשלב זה תצטרכו דבק PU וכפפות.

tail nose.png
חרטום וזנב

01/ 

הכינו לצד ראש הגלשן שלכם את הבלוק הקטן יותר שיהיה החרטום וליד זנב הגלשן את הבלוק הגדול יותר.

IMG_20200410_111013.jpg
חרטום וזנב

02/ 

מרחו דבק בחריץ של הבלוקים כמו גם בקצה השדרית המרכזית בזנב ובחרטום והשחילו את הבלוקים עד שהשדרית המרכזית נוגעת בקצה החריץ. 

IMG_20200410_111046.jpg
חרטום וזנב

03/ 

שימו לב שהבלוק יושב בזווית המתאימה לשדרית ושאין הבדלי גובה משמעותיים בין השדרית לבלוק.

המתינו לפחות שלוש שעות לייבוש מלא.

 

 

חיבור הריילים הפנימיים

 

הריילים הפנימיים מתחברים לשלד הגלשן בעזרת חורים ולשונות. בהמשך יודבקו אליהם שאר הריילים שירכיבו את מסגרת הגלשן.

לשלב זה תצטרכו כליבות קפיץ, עיפרון, מסור ידני, דבק PU ולפחות 4 כליבות F קטנות.

 
rails.png
ריילים פנימיים

01/ 

הכינו את כל הריילים בהישג יד, על אף שבשלב זה נדביקים רק את שני הריילים המחוררים.

IMG_20200411_112423.jpg
ריילים פנימיים

04/ 

עשו בדיקה יבשה שהרייל הפנימי מתחבר לכל הצלעות בצורה טובה לפני ההדבקה. 

שימו לב - שהחץ על הרייל מצביע לכיוון החרטום, כך תדעו שהחלק מונח בכיוון הנכון.

IMG_20200411_113337.jpg
ריילים פנימיים

07/ 

גם בצד החרטום וגם בצד הזנב כופפו בעדינות ובזהירות את הרייל (הרטיבו מעט את קצה הרייל בעזרת מטלית, כדי לעזור לו) סמנו בעיפרון את הנקודה שבה תצטרכו לחתוך את הרייל על מנת שיכנס באופן מדוייק למגרעת. 

שימו לב - חשוב להקפיד לשמור את הבלוקים כהמשך ישר לשדרית ולא לעוות ולכופף את הבלוק לכיוון הרייל. הבלוק חייב להישאר ישר והרייל מתכופף אליו ולא להפך.

IMG_20200411_115338.jpg
ריילים פנימיים

010/ 

שוב הרטיבו את קצות הריילים כדי לעזור להם להתכופף

IMG_20200411_115710.jpg
ריילים פנימיים

013/ 

ניתן להשתמש בחוט או מסקינג טייפ חזק להצמדה אם אין כליבה

IMG_20200414_163628.jpg
ריילים פנימיים

02/ 

קחו רייל פנימי אחד (עם חורים) ושלושה ריילים חיצוניים והעבירו קו אחד על כולם בחלק העליון שלהם כך שתדעו שהם ממוקמים אחד על השני ללא חריגות מהצדדים, ניתן לעשות זאת פשוט בהנחה של כל הריילים יחד על שולחן. עשו זאת גם לקבוצה השניה של הריילים הפנימי והחיצוניים.

IMG_20200411_113412.jpg
ריילים פנימיים

05/ 

שימו לב - חברו ונתקו את הרייל מהמחברים בעדינות רבה ע״י לחיצה ושחרור. 

IMG_20200411_113535.jpg
ריילים פנימיים

08/ 

חיתכו את הרייל לפי הסימון. 

 

שימו לב - את כל השלבים יש לעשות על שני הריילים הפנימיים, ימין ושמאל.

IMG_20200411_113708.jpg
ריילים פנימיים

011/ 

חברו את הרייל עם החורים לצלעות תוך שימת לב שהחץ על הרייל פונה לחרטום ושכל חור מתחבר לצלע המתאימה לו לפי הסדר

IMG_20200411_120458.jpg
ריילים פנימיים

014/ 

המתינו לפחות שעתיים עד שהדבק יבש.

IMG_20200411_112224.jpg
ריילים פנימיים

03/ 

שייפו את המחברים שיוצאים מהצלע הראשונה והאחרונה והורידו מהעובי (עובי חומר) שלהם, מכיוון הקצוות, כך שהריילים המכופפים יוכלו להתחבר אליהם. 

IMG_20200411_113107.jpg
ריילים פנימיים

06/ 

אם יש בעית התאמה בצלעות הקיצוניות המשיכו להוריד חומר לאט לאט עד שהרייל מתחבר, יתכן ותצטרכו לעשות זאת (שלב 3) בנוסף ל2 הצלעות הקיצוניות (1,10) גם לאלו שבאות לפניהן (2,9).

IMG_20200411_115422.jpg
ריילים פנימיים

09/ 

מרחו דבק על כל הפס של כל חור ברייל (מעליו, מתחתיו, וממש על החור עצמו כפי שנראה בתמונה.

glue.png
ריילים פנימיים

012/ 

חברו את הרייל למגרעות שבבלוק של החרטום והזנב על ידי מריחת דבק במגרעת והצמדה של הרייל למגרעת בעזרת כליבה. 

 

חיבור תחתית הגלשן

הגלשן שלנו מתחיל לקבל צורה והשלד שהרכבנו בשלב הקודם יודבק ללוח התחתון של הגלשן. זהו שלב הדבקה וכליבה מורכב יחסית וגם צריך להעשות במהירות כדי שהדבק לא יתייבש לכם באמצע, לכן חשוב מאוד לעבור, לקרוא, להכיר ולהתכונן לכל השלבים לפני שמתחילים בהדבקה.

לשלב זה תצטרכו דבק PU, כפפות, סכין יפנית או מפסלת, מקצוע ידני, כליבות קפיץ וF.

 
skel 2.png
תחתית הגלשן

01/ 

בשלב זה עליכם לבחור מי מבין שני הלוחות יהיה התחתון ומי העליון. את הלוח שבחרתם שיהיה בתחתית הגלשן נחבר כעת לשלד הבנוי.

IMG_20200412_170836.jpg
תחתית הגלשן

04/ 

בעזרת מסור ידני הורידו את הלשוניות של הצלעות, אלו שאליהן הדבקתם את הרייל בשלב הקודם.

IMG_20200412_171622.jpg
תחתית הגלשן

07/ 

הניחו את שולחן הרוקר שהכנתם על שולחן העבודה שלכם. צד אחד של לוחות ההצמדה הדקים מחובר כבר בעזרת ברגי פרפרית ללוחות העבים. (כמו בתמונה)

IMG_20200412_172313.jpg
תחתית הגלשן

010/ 

השאירו את הלוח התחתון על שולחן הרוקר מבלי שיזוז וקחו למשטח עבודה אחר את השלד.

IMG_20200412_173237.jpg
תחתית הגלשן

013/ 

הרימו את השלד מהחמורים/ שולחן העבודה שלכם, הפכו אותו כך שחלקו התחתון מכוסה הדבק פונה כלפי מטה והניחו אותו בזהירות על גבי הלוח התחתון בשולחן הרוקר לפי הסימונים שסימנתם לכם. 

התחילו לסגור את לוחות ההדבקה בצד השני של הגלשן - להשחיל מלמטה בורג ולסגור אותו בפרפרית מלמעלה ועדיין לא להדק סופית

IMG_20200412_174459.jpg
תחתית הגלשן

016/ 

הדקו את בלוקי החרטום והזנב בעזרת כליבות.

IMG_20200412_174918.jpg
תחתית הגלשן

019/ 

. את הטריזים יש לשים תחילה במרכז הגלשן (לכל אורכו) ורק אז באזורים הצדדיים.

במרכז הגלשן היכן שה - Concave (תעלה שמעבירה את המים בתחתית הגלשן) הרווח הראשוני יהיה הגדול ביותר, באיזור הזנב יש שתי תעלות ולכן צריך להתאים את הטריזים למיקום התעלות.

IMG_20200412_174554.jpg
תחתית הגלשן

022/ 

בידקו את חיבור הרייל הפנימי לתחתית.

IMG_20200412_170239.jpg
תחתית הגלשן

02/ 

נקו את כל תחתית השלד של הגלשן מהדבק העודף מההדבקות שביצעתם עד כה כך שיהיה מישור נקי להדבקת התחתית של הגלשן.

IMG_20200412_171101.jpg
תחתית הגלשן

05/ 

אחרי שהורדתם אותן, עברו על המקומות בהם היו הלשוניות ושייפו בעזרת נייר שיוף או מקצוע.

IMG_20200412_171933.jpg
תחתית הגלשן

08/ 

הניחו את לוח תחתית הגלשן (זה שבחרתם מבין השניים) על גבי שולחן הרוקר ומקמו עליו את השלד (החלק המעוגל של הצלעות כלפי מעלה)

 

שימו לב - שיש לפלטה שוליים שווים מסביב לכל השלד (כדי שיקבלו בהמשך את שאר הריילים) ושהצלעות ממוקמות במרכז לוחות ההצמדה העבים של שולחן הרוקר (ראו בתמונה) 

IMG_20200412_172726.jpg
תחתית הגלשן

011/ 

הניחו את השלד כך שהחלק התחתון פונה כלפי מעלה ומרחו דבק מתנפח (PU) על החלק התחתון של השלד בכל חלקי המגע עם הלוח התחתון.

מרגע זה מתחילה פעולת ההדבקה ועלנו לעבוד במהירות יחסית כדי שלא יתייבש לנו הדבק בתהליך.

IMG_20200412_173819.jpg
תחתית הגלשן

014/ 

לפני הידוק הפרפריות הניחו מוט ישר / סרגל ארוך לאורך השידרית המרכזית כדי שתוכלו לוודא שנותרה ישרה ולא התעקמה בזמן הכליבה. 

אם צריך ישרו ידנית את השלד.

IMG_20200412_174357.jpg
תחתית הגלשן

017/ 

הכניסו קרטון או חתיכת עץ דקה בין הכליבה לבין לוח תחתית הגלשן בכדי להגן עליו משריטות ושברים. 

IMG_20200412_175753.jpg
תחתית הגלשן

020/ 

שימו לב שכשתשימו בצדדים תצטרכו לחזק ולדחוף שוב את טריזי האמצע שהשתחררו קצת.

IMG_20200412_174614.jpg
תחתית הגלשן

023/ 

, במקומות בהם תמצאו פתיחה הדקו את הריילים הפנימיים לתחתית בעזרת כליבות קפיץ, אטבים חזקים במיוחד או כליבת PVC (יכולים לחפש ברשת איך לייצר).

IMG_20200412_170248.jpg
תחתית הגלשן

03/ 

את הניקוי והסרת שאריות הדבק ניתן לעשות בעזרת סכין יפנית או מפסלת.

IMG_20200412_170924.jpg
תחתית הגלשן

06/ 

הורידו חומר עד שהמישור חלק ולא מורגשת בליטה.

IMG_20200412_172207.jpg
תחתית הגלשן

09/ 

בעזרת עיפרון ומבלי להזיז את השלד ממקומו, סמנו על לוח התחתית (מתוך השלד) את מיקום הצלעות כך שתוכלו להניח אותו בחזרה בדיוק באותו מקום.

IMG_20200412_173057.jpg
תחתית הגלשן

012/ 

את פיזור הדבק על תחתית הצלעות, השדריות והריילים ניתן לעשות בעזרת פיית הבקבוק. לצורך פיזור הדבק על בלוק החרטום והזנב תזדקקו לכפיס עץ.

תחתית הגלשן

015/ 

הדקו את לוחות ההצמדה. התחילו מהמרכז והתקדמו לכיוון החרטום והזנב. בדקו הצמדה בכל הלוחות, בשני הצדדים.

שימו לב - הקפידו שהשדרית המרכזית תשאר ישרה.

IMG_20200412_174739.jpg
תחתית הגלשן

018/ 

לאחר שהידקתם את כל הפרפריות התחילו להשחיל טריזים (משולשי עץ ) בין התחתית ללוח ההצמדה בכל האזורים בהם הצלעות לא נוגעות בתחתית.

IMG_20200412_174932.jpg
תחתית הגלשן

021/ 

המשיכו להשחיל טריזים עד שכל השלד צמוד לתחתית.

IMG_20200412_175736.jpg
תחתית הגלשן

024/ 

המתינו לפחות שעתיים לייבוש מלא.

 

 

חיבור הריילים החיצוניים

 

אחרי שכבר הדבקנו את התחתית לשלד, על גבי הריילים (מסגרת הגלשן) נוסיף עוד מספר שכבות כדי לעבות ולהוסיף חוזק למסגרת וחומר שיאפשר לנו בהמשך לפסל את צורת הגלשן.

תצטרכו בהישג יד: סכין יפנית או מפסלת, עיפרון, דבק נגרים, דבק PU, כליבות קפיץ וכליבות F.

out rails 2.png
ריילים חיצוניים

01/ 

יש לנו שלד גלשן מודבק לתחתית ונצטרך לשלב זה את הריילים החיצוניים.

IMG_20200414_163237.jpg
ריילים חיצוניים

04/ 

הצמידו את הריילים החיצוניים לרייל הפנימי גם במרחק של כ- 20 ס''מ מהחרטום והזנב בעזרת כליבת קפיץ, כופפו בעדינות את הריילים לכיוון החרטום והזנב וסמנו בעיפרון את נקודת החיתוך על הריילים כך שיתאימו בדיוק למגרעת בבלוקים.

IMG_20200414_164428.jpg
ריילים חיצוניים

07/ 

פזרו דבק פוליאוריטן על התחתית של הגלשן שבולטת מעבר לרייל הפנימי.

IMG_20200414_164628.jpg
ריילים חיצוניים

010/ 

התקדמו לכיוון החרטום והזנב והמשיכו לחבר כליבות שייהדקו את הריילים זה לזה

IMG_20200414_165048.jpg
ריילים חיצוניים

013/ 

הדקו בעזרת כליבות את הריילים לתחתית באזורים בהם אין הצמדה מלאה

IMG_20200414_162634-ANIMATION.gif
ריילים חיצוניים

02/ 

נקו את כל שאריות הדבק בעזרת סכין יפנית או מפסלת . התחילו ממעבר אופקי בצמוד לרייל הפנימי ואז עברו עם הסכין או המפסלת בצמוד לתחתית כך שהיא מגרדת את כל שאריות הדבק שנותרו מההדבקה.

IMG_20200414_163701.jpg
ריילים חיצוניים

05/ 

חיתכו את הריילים לפי הסימון תוך שמירה על הסדר שבו הם מתחברים לרייל הפנימי.

הדקו שוב את הריילים בעזרת כליבות במרכז וליד החרטום והזנב ובדקו שהם מתחברים לבלוקים ללא חריגות באורך. אם צריך להוריד עוד חומר כדי שיתחברו ניתן לשייף או לחתוך שוב

IMG_20200414_164449.jpg
ריילים חיצוניים

08/ 

ומרחו בצורה אחידה עם מקל שטוח .

IMG_20200414_164651.jpg
ריילים חיצוניים

011/ 

בחיבור של הריילים לבלוקים (חרטום וזנב) השתמשו בכליבה חזקה והדקו.

IMG_20200414_163227.jpg
ריילים חיצוניים

03/ 

קחו שלושה ריילים חיצוניים (ללא החורים) ומקמו אותם בצמוד לרייל הפנימי (עם החורים, זה שהדבקנו כבר) לפי הסימון שסימנתם בשלב הדבקתו כך שהם ממוקמים זה על גבי זה בדיוק. הצמידו בעזרת כליבה במרכז הגלשן.

IMG_20200414_164246.jpg
ריילים חיצוניים

06/ 

הניחו את הריילים לפי סדר החיבור על שולחן ומרחו דבק נגרים עמיד במים על פאות החיבור בינהם (צריך למרוח בכל רייל רק על פאה אחת ולא למרוח על הפאה החיצונית ביותר) . הניחו את הריילים אחד על השני לפי הסדר והסימון.

IMG_20200414_164535.jpg
ריילים חיצוניים

09/ 

חברו את הריילים לרייל הפנימי לפי הסימון  והדקו בעזרת כליבות במרכז. ניתן להשתמש בבלוקים קטנים מעץ כדי להגדיל את עוצמת הכליבה של כליבות הקפיץ.

IMG_20200414_164751.jpg
ריילים חיצוניים

012/ 

בחיבור הרייל לחרטום, בכדי למנוע תזוזה של הכליבה וכדי לאפשר הצמדה מלאה תזדקקו לשתי כליבות וקוביית עץ באופן הזה.

 

 

הדבקת בלוקים (קלקרים) לפלאגים 

בתוך שלד הגלשן נדביק עכשיו בלוקים של קלקר שהם הכנות להכנסת הפלאגים של החרבות, והוונט (פתח אוורור).

לשלב זה תצטרכו דבק PU, טוש סימון, מסורית או סכין יפנית.

blocks2.png
בלוקים לפלאגים

01/ 

לשלב זה תצטרכו את שלושת הקלקרים. שני הגדולים יהפכו לארבע וימוקמו בסמוך לזנב. הקטן ימוקם בסמוך לחרטום.

IMG_20200416_123934.jpg
בלוקים לפלאגים

04/ 

סמנו היכן צריך לחתוך את הבלוק בצלע 2 כך שחתיכת הקלקר תהפוך לשתי חתיכות שיכנסו במרווחים בין הצלעות.

IMG_20200416_124106.jpg
בלוקים לפלאגים

07/ 

חיתכו את הקלקרים לפי הסימונים שסימנתם עם מסור או סכין יפנית חדה

IMG_20200416_125846.jpg
בלוקים לפלאגים

010/ 

מרחו דבק על הבלוקים בכל האזורים שייגעו בשלד והניחו אותם במקומם

IMG_20200418_171729.jpg
בלוקים לפלאגים

013/ 

כעת נשאר להכין לעצמכם מפה ולסמן היכן ממוקמים הבלוקים לחרבות ולשסתום. ניתן להניח דפי A4  כך שישבו על השדרית המרכזית, לסמן את מיקום הבלוקים ולמדוד ולרשום מרחקים מהרייל ומהזנב והחרטום כדי שכשתצטרכו להתקין את הפלאגים תדעו איפה להיכנס. 

blocks glueing.png
בלוקים לפלאגים

02/ 

לקלקרים האחוריים, כיוון שמשמשים להחזקת הפלאגים של החרבות, יש מקום קבוע שלא ניתן לשנות. את הקלקר הקטן הקדמי שיכיל את השסתום (פתח שחרור האויר) תוכלו למקם לפי בחירתכם באחת משתי השורות הקרובות לחרטום (כמו בשרטוט). אין לכך חשיבות רבה.

 

שימו לב - חשוב מאוד שבסיום השלב תסמנו לכם על דף נייר או באמצעות מדידות איפה נמצאים הקלקרים שתדעו בהמשך איפה לקדוח.

IMG_20200416_124028.jpg
בלוקים לפלאגים

05/ 

וסמנו גם את נקודת המגע של הקלקר ברייל ליד צלע 1.

IMG_20200416_125742.jpg
בלוקים לפלאגים

08/ 

נקו את שאריות הדבק בכל האזורים בהם יודבקו הפלאגים לחרבות כמו גם השסתום ניתן לעשות זאת בעזרת מפסלת או סכין יפנית

IMG_20200416_125159.jpg
בלוקים לפלאגים

011/ 

הדקו את הבלוקים בעזרת כליבות קפיץ . ניתן להיעזר בשולחן הרוקר ובלוחות ההדבקה שלו שיפעילו לחץ במקומות הרחוקים יותר מהרייל

IMG_20200416_123946.jpg
בלוקים לפלאגים

03/ 

מקמו את הקלקר הגדול (אחד לכל צד) מעל השלד ובצמוד אליו כך שהוא נוגע בצלע השלישית וממשיך עד הצלע הראשונה כפי שמתואר בשרטוט בשלב 2

IMG_20200416_124049.jpg
בלוקים לפלאגים

06/ 

חברו את שתי הנקודות שסימנתם ברייל לקו אלכסוני שמחקה את צורת הרייל הפנימית.

IMG_20200416_125953.jpg
בלוקים לפלאגים

09/ 

הניחו את הבלוקים ובדקו שיש התאמה טובה בכל האזורים. אם צריך להוריד חומר ניתן להשתמש ביפנית או נייר שיוף

IMG_20200416_125219.jpg
בלוקים לפלאגים

012/ 

אם צריך ניתן לשים טריז מתחת ללוח ההצמדה כך שיצמיד את הבלוק לשלד.

 

 

סגירת הגלשן והדבקת הדק

שלב אחרון לפני שיש לכם גלשן חלול וסגור. כמו בהדבקת התחתית הפעם נחבר את המשטח העליון לשלד.

לשלב זה תצטרכו דבק PU, סכין יפנית או מפסלת, ניירות שיוף, מקצוע ידני או שופין, כליבות וטריזים (משולשי העץ) 

deck 2.png
דק הגלשן

01/ 

נקו את שאריות הדבק מכל שטח ההדבקה העליון של הגלשן כפי שעשיתם עבור התחתית .

cut rails.png
דק הגלשן

04/ 

כעת צריך לתת זווית קלה לריילים כך שימשיכו את הזווית של הצלעות ויאפשרו לנו להדביק את הדק בצורה מלאה. הקו המקווקו מתאר את זווית ההורדה של החומר מהריילים.

IMG_20200419_113133-ANIMATION.gif
דק הגלשן

07/ 

המשיכו עד שכל הרייל נראה אחיד ובעל זווית טובה שממשיכה את הצלעות .

IMG_20200419_114047.jpg
דק הגלשן

010/ 

מרחו דבק על כל שטח ההדבקה העליון של הגלשן: הצלעות, השדריות, הבלוקים והריילים. לאחר מכן הניחו בעדינות את הדק העליון על גבי השלד. תעברו עם האצבעות מסביב להיקף הגלשן, כדי, כמו בתחתית, לוודא שיש שארית זהה בכל מקום בהיקף.

IMG_20200419_114758.jpg
דק הגלשן

013/ 

אחרי שסגרתם את כל לוחות ההצמדה בעזרת הפרפריות התחילו להדק. התחילו מאזור החרטום עבדו לאט ובזהירות מפני שזה האזור שמופעל על העץ הכי הרבה לחץ מכמה כיוונים מנוגדים ולחץ מהיר וחזק מדי עלול לבקע אותו. לאחר מכן המשיכו למרכז הגלשן ולזנב.

IMG_20200419_120212.jpg
דק הגלשן

016/ 

תוכלו להכניס טריז בכיוון ההופכי כך ש״ירכב״ על טריז אחר ויחד יצרו את הלחץ הרצוי על הדק.

IMG_20200419_120245.jpg
דק הגלשן

019/ 

הניחו לחצי יום לפחות בכדי להגיע לייבוש מלא, לפני שתפתחו את הכליבות.

IMG_20200416_124326.jpg
דק הגלשן

02/ 

בעזרת נייר שיוף ושופין השוו בין הבלוקים לחיבורם עם הרייל כך שאין חריגה בגבהים והם אחידים ובאותו מישור וללא מדרגות.

IMG_20200418_172934.jpg
דק הגלשן

05/ 

התחילו מהקצה החיצוני של הרייל והורידו לאט חומר כך שיתחיל להווצר שיפוע בריייל. הזהרו שלא לפגוע בצלעות. 

IMG_20200418_174259.jpg
דק הגלשן

08/ 

נקו את שאריות הדבק מכל שטח ההדבקה העליון של הגלשן כפי שעשיתם עבור התחתית. 

IMG_20200419_114315.jpg
דק הגלשן

011/ 

בעזרת מטלית רטובה או שפריצר הרטיבו קלות את שליש הדק העליון (באזור החרטום) משני הצדדים  כך שיהיה גמיש וקל יותר להדבקה.

IMG_20200419_115114.jpg
דק הגלשן

014/ 

השחילו את הטריזים (משולשי העץ) מתחת ללוחות ההדבקה כך שידחפו ויצמידו את הדק לצלעות לכל רוחבן. לחצו קלות על הדק וודאו שאין רווח בינו לבין שלד הגלשן. במידה וצריך הוסיפו עוד טריזים עד שהכל צמוד לחלוטין.

IMG_20200419_120019.jpg
דק הגלשן

017/ 

הדקו את הדק לחרטום ולזנב בעזרת כליבות ובלוקים בדיוק כפי שעשיתם בהדבקת התחתית.

IMG_20200418_171023.jpg
דק הגלשן

03/ 

אפשר לבדוק את גובה הקלקר ע״י הנחת לוח דיקט (או כל לוח מעט גמיש) על גבי השלד ולראות שהקלקר לא מפריע למגע המלא של הלוח בצלעות ובשדריות.

IMG_20200418_172849.jpg
דק הגלשן

06/ 

העזרו בחתיכת עץ שטוחה והניחו אותה על הצלע והרייל יחד כדי לראות את הזווית והאם החיבור טוב וללא מדרגות.

IMG_20200419_114037.jpg
דק הגלשן

09/ 

בדומה להדבקת התחתית הניחו את הגלשן הפתוח על שולחן הרוקר כך שרק צד אחד של לוחות ההדבקה מחובר עם הפרפריות וכך שהצלעות יושבות על ובמרכז לוחות ההדבקה.

IMG_20200419_114236.jpg
דק הגלשן

012/ 

התחילו לסגור בעדינות את כל לוחות ההצמדה. תחילה מבלי ללחוץ יותר מדי.

IMG_20200419_120206.jpg
דק הגלשן

015/ 

במקומות בהם לוחות ההצמדה מתרחקים מהדק והטריזים לא נוגעים בהם ולא יוצרים לחץ (כמו בתמונה)...

IMG_20200419_120245.jpg
דק הגלשן

018/ 

עשו את אותו הדבר גם לאורך הריילים.

 

שייפינג

זהו! עשיתם זאת. בניתם גלשן, לבד, מאפס, וזה מדהים. עכשיו השלב הכייפי והמספק ביותר - פיסול הריילים לצורה הסופית כדי שיהיה לכם גלשן חתיך ומהיר להתגאות בו. 

לשלב זה תצטרכו מקצוע ידני, וניירות שיוף.

 
shaping.png
שייפינג

01/ 

זהו השלב האחרון בבניית הגלשן. כבר יש לכם גלשן סגור וחלול, כעת צריך לעגל את הריילים ולתת לו צורה. זה שלב קצת יותר ״חופשי״ מהשלבים הקודמים אבל ניסינו לתת קווים מנחים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה סופית טובה.

IMG_20200420_121438.jpg
שייפינג

04/ 

באיזור החרטום כיוון שהורדת החומר הולכת בניגוד לסיבים, אין טעם וגם מאוד לא רצוי לעבוד עם מקצוע. את חרטום הגלשן תנקו משאריות החומר בעזרת בלוק שיוף. (בלוק עץ ועליו חתיכת נייר שיוף, או כלי פלסטיק יעודי שאליו מחובר נייר שיוף) או שופין.

IMG_20200426_083037.jpg
שייפינג

07/ 

נסמן על הדק את הקו המתאר את עובי הרייל (כמו בשרטוט הקודם) בעזרת ר׳ מקלקר שנמצאת בערכה. נכניס לרגל הארוכה של הר׳ עיפרון במרחק 14 מ״מ מהרגל הקצרה ונרוץ עם ה״מחוגה״ שנוצרה לנו, לאורך הריילים, בצד העליון (ראו בתמונה). כדי שהקו ישאר באותו מרחק לכל האורך, הרגל הקצרה צריכה להיות צמודה כל הזמן לרייל.

IMG_20200426_083429.jpg
שייפינג

010/ 

נעבור על תחתית הגלשן עם המחוגה והעיפרון ונסמן את עובי הריילים כפי שסימנו על הדק העליון.

rads.png
שייפינג

013/ 

כעת עליכם לסמן את נק המפגש (apex)  של הרדיוס העליון של הרייל עם הרדיוס התחתון . בגלשן זה הנקודה צריכה להיות 60 אחוז לטובת הדק (החלק העליון) ו40 אחוז לטובת התחתית. 

IMG_20200426_083920.jpg
שייפינג

016/ 

כך שיווצר לנו קו משורטט לכל אורך הגלשן. כמו בתמונה.

IMG_20200426_084228.jpg
שייפינג

019/ 

נרוץ ונקציע בעזרת המקצוע הידני לאורך הרייל בנקודה המסומנת בחץ בשרטוט A, כך שהרייל יגיע למצב המתואר בשרטוט B (בשלב הקודם).

4.png
שייפינג

022/ 

ואז נעדן ונעגל ע״י ״שבירת״ הפינות שנוצרו לנו. כך שלבסוף נקבל רייל כמעט ומעוגל.

חשוב לזכור - בחלק האחורי התחתון הרדיוס הולך וקטן לפי הסימון שסימנתם עד שנעלם לחלוטין 25 ס״מ מהזנב.

IMG_20200426_085614.jpg
שייפינג

025/ 

לאחר שסיימתם להוריד חומר ולעגל את הריילים בעזרת המקצוע, תעברו להורדת חומר עדינה יותר, ועיגול הריילים בעזרת נייר שיוף. תוכלו להחזיק אותו על הריילים, כמו בתמונה, ולמשוך לכיוונכם כדי להשיג שיוף אחיד ועגול של הרייל.

IMG_20200420_125055.jpg
שייפינג

02/ 

הכינו לעצמכם סטנד לשייפינג. אתם יכולים למצוא הרבה דוגמאות ורעיונות באינטרנט. (shaping stand) מה שחשוב זה שיהיה יציב ומרופד ויקבל את הגלשן בזווית. אצלנו בסדנא אנחנו משתמשים בשתי תושבות שייפינג מרופדות שמתחברות לשולחן העבודה וניתן לנתק אותן בסיום.

IMG_20200420_120829.jpg
שייפינג

05/ 

שימו לב - במידה ואתם מגלים נקודות בהן הדק לא נדבק באופן מלא לריילים, צריך להדביק ולכלוב שוב באותם מקומות (ולתת להדבקה להתייבש) ורק אז לחזור לשלב השייפינג. אם החריצים ממש קטנים ניתן למלא בדבק נגרים, לשייף כדי שהנסורת שיורדת תמלא את החלל, להמתין לייבוש מלא ואז לחזור לשייפינג. 

IMG_20200426_083231.jpg
שייפינג

08/ 

כך נראה הדק לאחר הסימון.

IMG_20200426_083338.jpg
שייפינג

011/ 

בעזרת מטר או סרגל נסמן נקודה על הקו שנמצאת 50 ס״מ הרחק מהזנב.

ואז נסמן נקודה נוספת ממש על קצה הגלשן במרחק 25 ס״מ מהזנב.

IMG_20200426_083644.jpg
שייפינג

014/ 

בגלשן הספציפי הזה שאתם בונים גובה הרייל הוא 3.3 ס״מ ולכן נקודת המפגש תהיה ב1.3 ס״מ מהתחתית - כלומר 40% התחתונים של הרייל. 

IMG_20200426_084222.jpg
שייפינג

017/ 

לאחר שסימנו את כל הקווים המנחים שיעזרו לנו בפיסול הגלשן נתחיל ונוריד, בעזרת מקצוע ידני, חומר מהריילים. נרצה לקבל (כמו בשרטוט הבא) רדיוס גדול יותר בחלק העליון (60%) וקטן יותר בתחתון (40%). הרדיוס הגדול העליון, מתחיל מהקו שציירתם בדק העליון ועד קו המפגש. והתחתון מהקו שציירתם בתחתית הגלשן ועד קו המפגש.

2.png
שייפינג

020/ 

בשלב השני, כדי לעדן ולעגל את הרדיוס נשבור ונקציע את הפינות שנותרו כפי שמסומן בשרטוט B כך שנקבל רדיוס ״מקוטע״ כמו בשרטוט C.

IMG_20200426_084352.jpg
שייפינג

023/ 

בחרטום הגלשן אנחנו לא מורידים חומר עם מקצוע אלא עם שופין,

IMG_20200426_085712.jpg
שייפינג

026/ 

אפשר לבדוק את אחידות והמשכיות הרדיוסים ע״י הנחת היד באופן המתואר בתמונה ובדיקה שאין קווים ישרים או נקודות חדות לאורך הרייל (חוץ מהקצה התחתון האחורי, שם נרצה פינות חדות).

IMG_20200420_120755.jpg
שייפינג

03/ 

נקו את הדבק ועודפי הפלטה התחתונה והדק לחלוטין בעזרת מקצוע ידני כך שכל הרייל יהיה נקי ומרובע (כמו בשתי התמונות הבאות)

top.png
שייפינג

06/ 

לפני שנתחיל להוריד חומר מהריילים וכדי לא להוריד חומר מעבר לעובי הרייל, נסמן את מיקומם על הדק ועל תחתית הגלשן. כיוון שהרייל מורכב מ- 4 שכבות של לוח עץ בעובי 3.5 מ״מ = עובי הרייל כולו 14 מ״מ. 

bot.png
שייפינג

09/ 

בחלק התחתון הסימון דומה אבל עם הבדל אחד - בזנב הגלשן, בתחתית, הריילים צריכים להישאר חדים. לכן, 50 סמ מקצהו האחורי של הגלשן נעצור את הסימון בעזרת ה״מחוגה״ ונתחיל לצמצם את הקו לכיוון קצוות הגלשן, כך שב25 ס״מ מהקצה הוא יעלם לגמרי.  (הסתכלו בשרטוט המצורף)

IMG_20200426_083542.jpg
שייפינג

012/ 

בעזרת לוח עץ, סרגל, או כל חפץ ישר נחבר בעיפרון את שתי הנקודות כך שהקו יראה כמו בשרטוט בשלב 09.

IMG_20200426_083838.jpg
שייפינג

015/ 

כיוון שהסימון כמעט וזהה לסימונים בדק ובתחתית הגלשן, נשאיר את העיפרון באותה נקודה ונרוץ הפעם עם העיפרון על צד הגלשן (הרייל) כשהחלק הקצר של ה״מחוגה״ שלנו צמוד לתחתית הגלשן.

1.png
שייפינג

018/ 

נתחיל מהרדיוס הגדול העליון ונרצה להוריד בביס הראשון חתיכה גדולה יחסית שתכתיב את עומק ורוחב החיתוך.

3.png
שייפינג

021/ 

כפי שעשינו בחלק העליון, ברדיוס הגדול (60%) נעשה כעט גם בחלק התחתון כדי לחשוף את הרדיוס הקטן (40%). נשבור קודם את הפינה ב״ביס״ יחסית גדול.

IMG_20200426_084405.jpg
שייפינג

024/ 

או נייר שיוף. 

שימו לב - בזנב, בחלק האחורי, הישר, כמעט ולא נוגעים בשייפינג. בעדינות תעגלו בעזרת נייר שיוף את הזוויות של הזנב, רק שיהיה ״יפה״.

IMG_20200426_085836.jpg
שייפינג

027/ 

מתישהו תצטרכו להפסיק לפסל את הגלשן, תעברו, תלטפו את הריילים, ותדעו מתי די.

עשיתם את הבלתי יאומן! כל הכבוד :)